Hjem Annonsere på Reiseliv, en spennende markedsføringskanal

Annonsere på Reiseliv, en spennende markedsføringskanal

av Teodor Bjerrang

Reiseliv som markedsføringskanal for dine reiselivstjenester og produkter

Annonsere på Reiseliv: Hver måned har vi opp mot 30 000 unike besøk. Dette er reiselystne mennesker i alle aldre som er spesifikt på jakt etter ideer, inspirasjon og priser på reisemål, opplevelser og flotte ferier. Og liker å få gode reisetips om forberedelser, opphold, opplevelser og å være godt forberedt på reisen de gleder seg til.

Gjennom Reiseliv når du direkte til denne forbrukergruppen innholdsmarkedsføring, bannere, video, annonsørinnhold og en mer innholdsrik markedspakke.

Vår design gir mange muligheter for bannerannonsering, video og artikkelannonsering. Ta kontakt og vi kan komme opp med en markedsføringspakke med meget god rabatt.

Send oss en epost: annonsere@reiseliv.no  eller du kan fylle inn dette skjemaat


Markeds- og annonseinformasjon

Reiseliv.no er din samarbeidspartner for å markedsføre dine reiselivstjenester og produkter. Vi har daglig besøk av mennesker i alle aldre og begge kjønn som er på let etter reiseinformasjon, reisemål, reiseutstyr med mer.

Vi har flere gode løsninger for at din bedrift kan synliggjøres:
Bannere synlig gjennomgående på alle sider og artikler.
Innholdsmarkedsføring tilpasset dine tjenester og produkter.
Lenker i artikler, viktig for SEO – søkemotoroptimaliseringen.
Video kan plasseres mange steder og blir synlig alle sider og artikler.
Tilbudspakker som omfatter kombinasjon av flere tiltak, eller annet vi blir enig i.
Priser og reisestatistikk – Be oss om passord for å logge inn

Korte fakta om Reiseliv.no

Reiseliv.no har sin historie på nett tilbake til 2000. Reisemagasinet var først ute i Norge som aktivt reiselivsnettsted på internett. Utviklingen innen internett gjør at vi hilser konkurrenter velkomne. Vi er alle flinke med hver våre profiler.
Reiseliv.no har beholdt sin sterke posisjon innen segmentet reisemagasin på nett. Magasinet har lesere i alle aldre, fra 20 år og opp til pensjonister i høy alder, av begge kjønn.

Målgrupper:          Brukere av reiselivstjenester, båd konsumenter og næringslivet.
Ca andel:                60/40 kvinner/menn.
Aldersgrupper:     20-35 ca 40%. 35-50 ca 30%. Over 50 ca 20%.


Plassering av bannere og videoer

Nedenfor kan du se plassering av bannere på Hjem-siden (grønne felter). Videoer kan publiseres på samme plass som bannere (ikke toppbanner). Toppbanner og høyrebannere blir synlig på alle sider og artikler.
Klikk på oversikten og du blir videresendt til siden for formater, reisestatistikk, betingelser og priser. Det kreves kode for innlogging som Reiseliv sender deg på forespørsel.

Ta kontakt med oss om bannere, fyll inn skjema her

Innholdsmarkedsføring – Content Marketing

Du har sikkert hørt om innholdsmarkedsføring, også kjent som Content Marketing. La oss starte med å si at i Nord-Amerika benytter over 80 prosent av alle merkevarer innholdsmarkedsføring. Og tallet er økende.

Tradisjonell reklame er i ferd med å miste sin interesse hos både annonsører og lesere, og også dine potensielle kunder blir flinkere og flinkere til å ignorere den.

Innenfor content marketing er det mange begreper og varianter for å nå ut i markedet på. Det brukes begreper som innholdsmarkedsføring, annonsørinnhold, native advertising, branded content og sponset innhold, og selv profesjonelle markedsfolk har ulike meninger om hva som er hva.

Den vanligste betegnelsen som blir mye brukt i Norge er annonsørinnhold. Dette er blant annet tekster som ligner redaksjonelle artikler og forteller en historie hvor bedriften får sagt sitt, på egne betingelser. Det visuelle skjer gjennom riktig bruk av bilder og video. Ved bruk av video sender også bedriften ut et sterkt budskap, og det er lettere å nå aktuelle kundegrupper.

Annonsørinnhold etterligner ofte journalistikk og bruker gjerne journalistisk uttrykksform for å skape interesse og objektivitet.

Annonsørinnhold er en gammel markedsføringsteknikk gjennom blant annet bilag i aviser og magasiner. Med internett er innholdsmarkedsføring blitt mer hett, og vokser innen de fleste bransjer og medier verden over. Store ledende medier tilbyr i dag innholdsmarkedsføring på sine nettsider.

Typisk for annonsørinnhold på nett er at bedriften får publisert artikler med relevant innhold, slik at potensielle kunder som søker får opp nettsiden med de emner de er interessert i, og som artikkelen inneholder. Gjennomtenkte relevante søkeord er avgjørende.

På denne måten vil annonsør nå frem til relevante brukere som søker på Google eller andre søkemotorer. Vanlige redaksjonelle nettartikler ligger søkbare til ”evig tid» men i løpet av et år eller to går informasjon «ut på dato». Da gjør annonsør klokt i sette en gitt publiseringsperiode for ikke å «markedsføre» utgått informasjon. Deretter kan artiklene oppdateres etter avtale.

Annonsørinnhold – Dette kan Reiseliv tilby

Reiseliv kan publisere artikler som annonsørinnhold. Annonsør kan levere ferdig artikkel/artikler på norsk av tilfredsstillende språklig kvalitet. Teksten bør ha preg av redaksjonelt, men kan gjerne være litt mer reklamevridd. Husk å bruke aktuelle søkeord godt plassert i artikkelen. Reiseliv kan avvise/redigere artikler som ikke har tilfredsstillende kvalitet. Dette gjør vi i nært samarbeid med annonsør.

Dersom annonsør selv ikke ønsker å skrive artikkelen, kan Reiseliv formidle forfatter. Annonsør leverer nødvendig underlag for utskriving av artikkel/artikler. Foto og illustrasjoner velges etter avtale.

Artikkelen/artiklene merkes “Annonsørinnhold”.

Alle artikler blir søkbare og ligger på Reiseliv etter avtale og kan fornyes ved utløp.

Artikkelen/artiklene er annonsørs eiendom, og den kan du bruke i andre sammenhenger, på nett, i brosjyrer, nyhetsbrev, såkalte flyers, Facebook, Instagram og øvrige sosiale medier osv.

Viktig med de rette søkeordene

Et par enkle eksempler på artikler som er publisert på Reiseliv og hvor det er brukt søkeord som reiselystne sansynligvis vil bruke når de er på leit etter reisemål eller opplevelser, er artiklene om vinferie i Moseldalen og kaffehus i Budapest.

Begge disse frasene løfter Reiseliv opp blant de øverste i Google. (Prøv disse søkene selv i Google).  Dermed er stikkordene lett tilgjengelig for leserne, og de klikker seg rett inn på din artikkel på Reiseliv.

Kundepotensial

Mange ledere og markedsfolk i reiselivsbedrifter utnytter ikke muligheten med å tilby sitt kundepotensial og kunder verdifullt og nyttig innhold gjennom flere nettkanaler, og på steder som kundene har tiltro til.

Det sies med rette: «… at kundene dine ikke bryr seg om deg, dine produkter eller tjenester. De bryr seg kun om seg selv, ønsker og behov». Hvilket er korrekt. Mange ledere ser heller ikke forretningsverdien av kontinuerlig å tilby verdifullt og nyttig innhold til potensielle- og eksisterende kunder. Innholdsmarkedsføring handler om å lage interessant innhold og informasjon som kundene dine leter etter, slik at du faktisk får vekket opp oppmerksomhet hos dem. Innholdsmarkedsføring kan gi kunder og publikum nyttig informasjon før og etter bestilling av dine tjenester eller produkter.

Dette gjør norske selskaper

Medialounge.no, et av Skandinavias mest banebrytende media tech-selskap, publiserte i 2015 en norsk studie om innholdsmarkedsføring. Svaret den gang var:
* 51 prosent av forespurte selskaper sier at de vil investere mer i innholdsmarkedsføring.
* 71 prosent av alle bedrifter kommer til å bruke mer ressurser på innholdsmarkedsføring.
* 55 prosent mener innholdsmarkedsføring er en viktig del av deres markedsføringsmiks.

Ta kontakt med oss om annonsørinnhold og denne muligheten, fyll inn skjema her


Derfor tilbyr vi linker i artikler

Mange ser verdien i å utveksle linker. Når en link er integrert i tekst har det ekstra stor betydning for søkemotorer, slik som Google og flere. Dette er gode grep for det som kalles SEO – søkemotoroptimalisering.

Det oppfattes som positivt fra søkemotorenes side at din nettside har link på andre nettsteder. Jo flere lenker, jo mer oppfatter søkemotorene at siden din er bra, og dermed får du mer trafikk.

Reiseliv er åpen for å legge inn verdifulle linker som en del av andre selskapers markedsføring og søkemotoroptimalisering.

Dette kan vi gjøre på to måter

I noen av våre egenproduserte artikler kan vi tilby å legge inn en link, dersom den linker til et selskap eller tjeneste som ligger innenfor samme tema som artikkelens innhold. Dette er også med på å øke tilgang til mer informasjon for våre lesere. Ofte verdifull informasjon som igjen er med på å lede til en handling og bestilling.

Den andre måten å gjøre dette på er at annonsør leverer en redaksjonell artikkel av høy kvalitet, både innholdsmessig og med god språkføring. Teksten må ikke bære preg av brosjyre eller reklame. Reiseliv forbeholder seg retten til å redigere artikkelen om nødvendig for å tilpasse redaksjonell profil. Husk å bruke aktuelle søkeord godt plassert i artikkelen. Slike artikler merkes at de er publisert i samarbeid med annonsør.

Artikler på internett er ofte «utgått på dato» etter et par år, og det er da nødvendig å oppdatere fakta og annen informasjon.

Vi takker nei til å linke til online casinoer, bettingsteder og andre nettsider som bryter med markedsføringslov i Norge.

Ta kontakt med oss om muligheten ed linker og søkeord, fyll inn skjema her


Dette kan Reiseliv gjøre med video

Reiseliv kan enkelt legge ut dine videoer som du har publisert på Youtube.

Reiseliv kan enkelt legge ut dine videoer som du har publisert på Youtube. Vi kan gjøre de synlig på bannerplass, og vi kan legge de inn i en tekstartikkel. Vi kan også opprette en egen side dersom du har flere videoer du vil vise vår lesere.

Derfor anbefaler vi video

I løpet av noen få år har det digitale landskapet endret seg fullstendig. Vi ser mer og mer på video; i jobbsammenheng, på toget, i kø, ja overalt hvor vi enten skal la tiden gå eller er på leit etter noe spesielt. Ikke minst under planlegging av reise og ferie.

Smarttelefonen er alltid med i lomma, eller pad’en i veska. Altså; vi går rundt med enormt mye informasjon fra hele verden i den lille enheten som alltid er koblet til internett. Og da bruker vi den ved enhver anledning. Det er blitt utenkelig å planlegge en reise eller ferie uten å ha søkt masse informasjon på internett.

Mange søk på Google viser artikler skrevet av medieeksperter som sier at i 2019 vil 80 prosent av all trafikk på internett være video. Mmm…, kanskje en overdrivelse, kanskje en underdrivelse. Men påstanden er verd å ta med seg.

At video dominerer nyhetsfeeden på for eksempel Facebook har vel de fleste for lengst fått med seg. Og ikke minst at video dukker stadig oftere opp i resultatlisten på Google. Google elsker video og rangerer videoer fra YouTube høyt.

Når vi leser en tekst husker vi mye av den, i hvert fall det vi er mest interessert i. Får vi også informasjon på en visuell måte, gjennom bilder og video, danner det seg en langt større helhet rundt det vi er på leit etter.

Det vi alle også ser i hverdagen nå, med nye medier, er at folk svært ofte deler informasjon og underholdning. Og her er video det som deles mest, ut fra at folk tenker på venner og kjente når de opplever noe positivt, og vil dele dette. Ved et par enkle grep på smarttelefonen, så vips, er videoen spredd langt utover fra den ene første brukeren som så den. Og sånn kan det fortsette, og fortsette.

Brukernes reaksjoner er seg imellom ofte slik: «Har du tenkt deg til Hellas? Jeg sender deg en flott video jeg fant på Youtube!» Eller: «Jeg bodde på det spa-hotellet! Sender deg en Youtube-video de har laget. Anbefaler deg å bo der!»

Videoformatet engasjerer uten tvil brukerne og fungerer utmerket på nettbrett og mobil. Så litt tall hentet fra mange nettsøk:
* Video stod for over 70 prosent av all onlinetrafikk i 2017
* Over 55 prosent av oss ser video online hver eneste dag
* Over 500 millioner brukere ser video på Facebook hver eneste dag
* 90 prosent av kunder hevder det er lettere å bestille etter å ha sett en video
Video erstatter ikke tekster på internett med søkbare verdifulle ord og fraser, men kombinasjonen av søkbare tekster og søkbare videoer er «krutt» med stor påvirkningskraft. Poenget er at brukerne elsker video, enkelt og greit.
 
Ta kontakt med oss om hvordan du kan utnytte video i markedsføring på Reiseliv, fyll inn skjema her


Markedspakker

Markedspakker er en kombinasjon av flere annonseringsløsninger, slik som annnsørinnholdbannere, video og link i artikler. Her har vi satt opp noen eksempler på spennende kombinasjoner.
1 – Eksempel på en markedspakke
Dette er en kombinasjon av annonsørinnhold, video og bannere, en sterk kombinasjon som synes. Kan inneholde flere artikler med annonsørinnhold over en angitt tidsperiode. Velg toppbanner, mellombanner eller høyrebanner. Dette er en treenighet med full kraft.
 
2 – Eksempel på en markedspakke
Dette er tett opp til forslaget pakke 1, hvor de to sterkeste virkemidlene kombineres, det vil si artikkel med annonsørinnhold og video. Kan inneholde flere artikler med annonsørinnhold over en angitt tidsperiode. Velg mellombanner eller høyrebanner. Et tospann med krutt i.

3 – Eksempel på en markedspakke

Dette er også et sterkt kort, hvor både en artikkel med annonsørinnhold kombineres med bannere. Kan inneholde flere artikler med annonsørinnhold over en angitt tidsperiode. Velg toppbanner, mellombanner eller høyrebanner. Avansert med ditt eget innhold og banner-profilering.

4 – Eksempel på en markedspakke
Her kombinerer vi en artikkel med din link og bannere. En løsning som inneholder tradisjonelle bannere og den effektive løsningen med link i artikkel. En utvidet løsning er for eksempel å publisere fire linkartikler i løpet av et halvt år. Velg toppbanner, mellombanner eller høyrebanner. Rimelig og effektiv.

Topp rabatt på en markedspakke

Vi utarbeider gjerne et forslag med priser en eller flere av dise forslagene, og ved å velge en markedspakke gir vi gode rabatter på det totale innholdet.

Ta kontakt med oss om forslag til markedspakke til en god pris, fyll inn skjema her


Konkurranser

Ditt firma kan også synliggjøres godt på Reiseliv gjennom konkurranser. Ta kontakt så finner vi ut av hvordan vi gjør det.

Ta kontakt med oss om du er interessert i markedsføring gjennom konkurranser, fyll inn skjema her

Skriv en kommentar