Hjem Destinasjoner Norden

Buss direkte til Fredrikshavn-båten

0 2694
2013-04-30 Stena Line.jpg

Stena Line skjerper konkurransen for båtreiser til Fredrikshavn. Nå tilbyr de”buss-til-båt” fra hele 100 holdeplasser. Samtidig lanseres nå i samarbeid med YESMS VISA et nytt kreditt- og fordelskort.

-Vi opplever stor entusiasme fra flere av stedene som nå får en enkel ”buss-til-båt” reise helt hjemmefra – og med retur et drøyt døgn senere, sier prosjektleder for StenaBussen, Pål Anders Sveen. –Særlig positiv var tilbakemeldingen fra ordføreren i Eidsberg, Erik Unaas, som kan glede seg over den første buss- og båtrute fra Indre Østfold til Danmark.Buss og båt i ett Billetter til StenaBussen forhåndskjøpes sammen med båtbillettene, og bussen stopper på alle steder hvor båt- og bussbilletter er forhåndssolgt.Mysen-bussen kjører den indre veien gjennom Østfold til Askim, videre til Spydeberg, Ski, Kolbotn og gjennom Prinsdal og Ryen inn til Stena Saga.Bussen fra Kongsberg tar med seg båtpassasjerer fra over 20 holdeplasser underveis til Oslo. Knutepunkt som Hokksund, Drammen, Asker og Sandvika blir sentrale, men bussen stopper også på mange andre steder underveis til Oslo.Sarpsborg-ruten kjører gjennom hele ”ytre” Østfold, med sentrale stoppesteder som Fredrikstad, Råde, Rygge, Moss, Vestby og Vinterbro på vei inn til Oslo.- Ruten fra Lillehammer har vært en stor suksess og vi har hatt mange forespørsler fra gjester i andre områder som også ønsker seg et slikt tilbud, sier Carsten Kruse, ansvarlig for Stena Lines reisevirksomhet i Norden. -Østfold og Buskerud er fylker som tradisjonelt har hatt mange trofaste Stena Saga-passasjerer. Nå blir det enda lettere å ta seg en tur over Skagerak til Frederikshavn og hjem igjen, sier Kruse som har 25000 busspassasjerer som mål for 2013.YESMS VISA et nytt kreditt- og fordelskort. Medemmer av Stena Lines kostnadsfrie medlemsklubb eXtra får bonuspoeng på alle varekjøp uansett hvor man handler i verden. En annen fordel er ”Gullfisken” hvor kortholderen får inntil 10 000 kroner slettet fra kortsaldoen. – Vi ser mange fordeler både for oss og for de reisende ved å ha fått dette kortet på plass, sier partneransvarlig i Stena Line Norge AS, Camilla Øien. – Målgruppen for kortet er mennesker opptatt av reise, helse og spennende opplevelser. Vi har fått med oss mange samarbeispartnere som gir gode og fordelaktige tilbud til kortbrukerne.Gullfisken er en av flere fordeler i kortet og foregår ved at alle kortholdere er med i en trekning. Vinneren får slettet inntil 10 000 kroner på saldoen. Om kortet er belastet med 13 500 kroner eller 3 500,- vil den gjenværende saldoen enten være 3 500 kroner eller 0,-. Står kortet ubrukt får vinneren 200 kroner. Kortholdere kan delta flere ganger og det slettede beløpet er skattefritt.Helt gebyrfritt og doble bonuspoeng Kortet har ingen årsavgift og er helt uten gebyrer. Kortholderen får inntil 51 dager med rentefri kreditt og opptil 100 000 kroner ekstra på feriebudsjettet. Oppgir du medlemsnummet i eXtra og samtidig betaler med kortet hos Stena Line får man doble bonuspoeng. Det nye kreditt- og fordelskortet inneholder også en betalingsforsikring som må bestilles separat. Denne trer i kraft ved uforutsette hendelser, arbeidsledighet, permittering eller sykdom. Verdens største leiebilformidler Holiday Autos er i over 80 land og tilbyr leiebil på over 5000 destinasjoner. Lilleprinsen.no leverer utstyr til barn: Bæreseler, bilstoler, stellevesker, vogner og merkevarer som gjør ferien enklere for de voksne og mer behaglig for de små. Falck er som kjent store innen alarm, bilberging, skadebegrensing og sikring. X-life.no er en nettbutikk for trening, klær, sko, utstyr og tilbehør. Naturhuset produserer og selger naturmidler fra urter, vitaminer, mineraler og naturlige tilsetningsstoffer. -Vi ønsker flere partnere med gode tilbud velkommen inn i samarbeidet. Det er bare å ta kontakt, sier Camilla Øien.

Denne artikkelen er bearbeidet av redaksjonen i Reiseliv, basert på innsendt underlag, forslag til artikkel, pressemelding etc. Artikkelen er gjennomgått og skrevet ut etter vanlige journalistiske kriterier.