Schiphol med snushane når du mister lommeboka. Denne hunden sporer opp eierne av gjenglemte verdisaker på flyplassen.
Hver uke mottar KLM 40 000 spørsmål via sosiale medier, og et av de hyppigste spørsmålene handler om gjenglemte verdisaker.
Inspirert av dette ble et helt spesielt Lost & Found team opprettet, med et mål om at alle gjenglemte verdisaker skal gjenforenes med sin eier – så raskt som mulig.
Ved hjelp av grundig detektivarbeid klarer de ofte å overraske folk ved å returnere gjenstander før passasjerene selv har oppdaget at de har mistet dem.
Med seg i jakten på verdisakenes eiere har de et hemmelig våpen med fire ben og mye sjarm.
– Hunden Sherlock er et symbol på servicen vi gir våre passasjerer, og viser den enorme viljen Lost & Found-teamet vårt har for oppgaven.
Teamet på Schiphol leverer opp til 80 prosent av glemte gjenstander til eierne. Sherlock er maskoten deres, sier Yoram Franzen, landssjef for AIR FRANCE KLM i Norge.