Facebook er blitt skrytesider og avslørt de mest populære stedene verden rundt der brukerne har tatt en «check in» på sin mobil for å vise sine venner på Facebook hvor de befinner seg.
Disneyland i California ble nummer en i USA, tett fulgt av Times Square i New York, mens Disneyland Paris og Tokyo Disneyland var mest populære i Frankrike og Japan.
I Europa var det Disneyland Paris, tett fulgt opp av den populære konsertarenaen «The O2 Stadium» i London der Fleetwood Mack, Beyonce, Jay-Z, Plan B og Justin Bieber har holdt sine konserter.
De mest besøkte «check in» stedene i Europa 2013:
- Disneyland Paris, Frankrike
- The 02, London
- Las Ramblas, Barcelona
- Piazza San Marco, Venezia
- Taksim Square, Istanbul
- Gorky Park of Culture and Leisure, Moskva, Russland
- Temat Rzeka, Warsawa
- Den Blå Lagune, Reykjavík, Island
- Reeperbahn, Hamburg, Tyskland
- Friends Arena, (Sveriges største fotball- og konsertarena) Solna, Sverige
Av de mest besøkte «check in»-stedene i Asia var det Tokyo Disneyland som tok førsteplassen, fulgt tett opp med rivalen Hong Kong Disneyland. Taiwan med sin «Tainan Flower Night Market» tok tredjeplassen. På fjerdeplass kom Sør-Korea med sin berømte shoppinggate (som også er kåret til verdens niende dyreste shoppinggate i verden) Myeong-dong Street, mens Singapore med sin Marina Bay Sands, kom på femteplass.
Listen for Afrika og Midt-Østen:
- Victoria & Alfred Waterfront, Cape Town, South Africa
- Ikeja City Mall, Ikeja, Lagos, Nigeria
- Sharm el-Sheikh, South Sinai, Egypt
Canada og Mexico:
- Rogers Arena, Vancouver
- Auditorial Nacional, Mexico City
Sør-Amerika:
- Puerto Madero, Buenos Aires, Argentina
- Parque Ibirapuera, San Paulo, Brasil
Australia
- Melbourne Cricket Ground (MCG), East Melbourne
Liker du artikkelen Facebook er blitt skrytesider?
Hei, hei! Hvordan få nyttige reisetips?
Husk å melde deg på Reiselivs Temamelding så du får tilsendt mange nyttige tips om å reise. Bestill her |