Home Destinasjoner Schiphol: Mistet noe? Se flyplassens firbente tjener

Schiphol: Mistet noe? Se flyplassens firbente tjener

by Per Henriksen

Schiphol: Denne hunden sporer opp eierne av gjenglemte verdisaker på flyplassen. KLMs Lost & Found service har et hemmelig våpen med fire ben.

Hver uke mottar KLM 40 000 spørsmål via sosiale medier, og et av de hyppigste spørsmålene handler om gjenglemte verdisaker.

Inspirert av dette ble et helt spesielt Lost & Foun-team på Schiphol opprettet, med et mål om at alle gjenglemte verdisaker skal gjenforenes med sin eier – så raskt som mulig.

Ved hjelp av grundig detektivarbeid klarer de ofte å overraske folk ved å returnere gjenstander før passasjerene selv har oppdaget at de har mistet dem.

Med seg i jakten på verdisakenes eiere på Schiphol, har de et hemmelig våpen med fire ben og mye sjarm.

– Hunden Sherlock er et symbol på servicen vi gir våre passasjerer, og viser den enorme viljen Lost & Found-teamet på Schiphol har for oppgaven, sier Yoram Franzen, landssjef for AIR FRANCE KLM i Norge.

Teamet på Schiphol leverer opp til 80 prosent av glemte gjenstander til eierne. Sherlock er maskoten deres, sier han.

Har du mistet noe på Gardermoen, kan du søke på http://www.missingx.com. I det denne artikkelen blir publisert ligger det 8 jakker og venter på rett eier, blant annet ei Bjørn Dæhlie-jakke, Cubus-jakke og Mountain Warehouse.

Samme søkemotoren dekker også Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo, Bromma og Arlanda flyplasser i Stockholm og noen sentrale knutepunkter, og Heathrow og Stanstead i London.

Leave a Comment

Du liker kanskje også

Reiseliv

Denne nettsiden bruker Cookies for å gi deg bedre søkeresultater og leseropplevelser. Klikk her for å fjerne meldingen.